Činnost povodňové komise při jednotlivých SPA

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Důležité stránkyOrganizační část >

Činnost povodňové komise při jednotlivých SPA

Jelikož obec Ublo nemá na svém správním území žádný hlásný profil, budou odpovídající SPA vysledovány srážkoměrem podle množství spadlých srážek a povodí. Přibližný odhad odezvy povodí na spadlé srážky je možný pouze pro dešťové srážky v letním období (při srážkách do sněhu nebo na zamrzlou půdu tyto limity neplatí).

V případě dosažení 1. SPA

zahajují činnost vybraní pracovníci Obecního úřadu, kteří začínají monitorovat situaci. Od dosažení 1. SPA provádí hlídkovou službu pověřený pracovník obecního úřadu případně člen SDH. Členové komise jsou po oznámeném dosažení 1. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost.  Povodňová komise obce zahajuje v základním rozsahu činnost při 2. stupni povodňové aktivity. Starosta při dosažení mezních hodnot 2. SPA svolá povodňovou komisi a vyhlásí 2. SPA. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.

Časový limit pro přítomnost členů povodňové komise, nebo jimi pověřených zastupujících zaměstnanců na určeném pracovišti komise je 60 minut od vydání pokynu ke svolání zasedání povodňové komise.

Dosažení 1.SPA a vyhlášení 2. (i  3. SPA) a  dalších informací o vývoji povodňové situace zajišťuje povodňová komise obce rozhlasem, pomocí megafonu hlídkové služby, případně pomocí sirény a mobilních telefonů. Informace bude zveřejněna i na úředních deskách.

Při vyhlášení 2. SPA předseda nebo místopředseda Povodňové komise obce zajistí:

Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu, na správce vodních toků.

Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace.

Prověření spojení a vyrozumění PK obcí níže a výše po toku Lutonina, Bratřejov ORP Vizovice. Dle potřeby vzájemné pomoci a dle potřeby koordinace dopravy budou kontaktovány i okolní obce hydrologicky s obcí nespojené.

Vedení jednání povodňové komise.

Nastavení směn hlídkové služby členů JSDH a PK.

Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území obce (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky nebo osobně).

Informování firem v ohroženém území (veřejným rozhlasem, telefonem).

Navázání spojení s majiteli (provozovateli) rybníků ve správním území obce.

Uvedení sil a prostředků k zabezpečovacím a záchranným pracím do stavu pohotovosti a nasazení sil a prostředků dle konkrétní situace. Vyžádání pomoci u právnických a fyzických osob.

Vyzvání občanů k ukotvení odplavitelného materiálu a odstranění (nebo alespoň ukotvení) lávek přes vodní toky.

Zapisování do povodňové knihy včetně vedení evidence příloha (tištěné e-maily, audio a video záznamy, fotografie)

Při vyhlášení 3. SPA předseda nebo místopředseda Povodňové komise obce zajistí:

Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu, na správce vodních toků – ověření aktuálních informací.

Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace.

Prověření spojení a vyrozumění PK obcí níže a výše po toku Lutonina, Bratřejov ORP Vizovice. Dle potřeby vzájemné pomoci a dle potřeby koordinace dopravy budou kontaktovány i okolní obce hydrologicky s obcí nespojené.

Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území města (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky nebo osobně).

Informování firem v ohroženém území.

Spojení s majiteli (provozovateli) rybníků v obci a ověření stavů manipulací.

Rozmístění stálé hlídkové služby na kritická místa.

Pokračování v zabezpečovacích, případně záchranných pracích.

Koordinace evakuace zvířat a vozidel z potenciálního rozlivu.

Komunikace se správci sítí a komunikací – koordinace odpojení sítí a regulace dopravy. Nastavení dopravních omezení a objízdných tras.

Koordinace veřejného pořádku.

Aktivace evakuačních prostor ve spolupráci s IZS.

Nařízení evakuace včetně informování občanů o místech shromáždění a místě přijímacího střediska. Případné vyžádání pomoci u KOPIS HZS.

Provádění dokumentačních prací.

Zapisování do povodňové knihy včetně vedení evidence příloha (tištěné e-maily, audio a video záznamy, fotografie)

 

V souvislosti s předpokládaným vývojem povodňové situace aktivuje předseda nebo místopředseda povodňové komise další fyzické a právnické osoby.

Soubor: c_vyhlasovani.htm


Organizační část > Činnost povodňové komise při jednotlivých SPA

   | tisk | nahoru |

stránka aktualizována: 19.04.17, publikována: 14.07.17